Koktajle możemy przygotować na bazie mleka roślinnego, krowiego czy wody.

Kulturystyka oraz rzeźbienie sylwetki to niezwykle popularne wśród mieszkańców Polski tematy. Ciekawią się nimi nie tylko faceci, których interesuje osiągnięcie imponującej muskulatury oraz siły, niemniej jednak też kobiety, które pragną nie tylko o wiele lepiej się prezentować, ale nabrać siły a także zdrowia, które będą mogły pomóc im w życiu i codziennym funkcjonowaniu. Dieta która przeznaczona jest na zwiększenie masy mięśniowej opiera się głównie na wysokiej zawartości białka, które jest kluczowym budulcem masy mięśniowej.

Często obalany jest mit, że dieta na przyrost masy mięśniowej powinna opierać się głównie na mięsie a także wyrobach odzwierzęcych, a częstokroć mówi się o cennych korzyściach płynących z budowania mięśni na białku roślinny. Tuż obok różnego typu odżywek na bazie serwatki, do niedawna bezkonkurencyjnych na rynku białkowych odżywek, częstokroć pojawiają się odżywki przygotowane na bazie protein sojowych, białka groszku, brązowego ryżu czy białka konopnego. Dlatego gdy rozmyślamy nad dietą zwiększającą masę mięśniową, należy wziąć pod uwagę włączenie do swojej diety właściwie dobranej odżywki białkowej. Odżywki te występują w przeróżnych wersjach smakowych, przede wszystkim słodkich do przygotowania koktajli – takowych jak czekoladowy, bananowy, truskawkowy i tak dalej. Tego typu koktajle można stworzyć na bazie wody, mleka roślinnego czy krowiego.

Prócz takiej odżywki należy pamiętać, że dieta na przyrost masy mięśniowej głównie będzie bazowała na produktach pełnowartościowych o wysokiej zawartości białka, takowych jak: jaja, ryż, tofu, rośliny strączkowe, rośliny, chude mięso, produkty tj. quinoa – która nazywana jest także ryżową komosą – oraz amarantus. Prócz tego, w celu zwiększenia masy mięśniowej niezbędny jest dokładny plan ćwiczeń, który pomoże nam zdobyć wymarzoną sylwetkę. Ażeby ćwiczenia te być w stanie wykonać, istotne będzie także wprowadzenie do naszej diety węglowodanów pełnowartościowych. Najlepszymi ich źródłami są wszelkie wyroby zbożowe tj. owsianka, brązowy ryż, wszelakiego rodzaju kasze a także pełnoziarnisty chleb.

Węglowodany są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu, a wszelkie diety które opierały się na drastycznym wykluczeniu z codziennej diety węglowodanów powoli odchodzą w niepamięć, ponieważ nie są zbyt efektywne, kiedy zależy nam na efektach długofalowych i zdrowiu. Poprzez to ważne dla zwiększenia przyrostu masy mięśniowej jest włączenie do codziennej diety bardzo dużych ilości zarówno pełnowartościowego białka – a więc takiego, które zawiera komplet aminokwasów które niezbędne są dla odpowiedniego funkcjonowania ludzkiego ciała – przy dietach roślinnych, takowych jak na przykład dieta wegańska, należy zwrócić wyjątkową uwagę na komplet takich aminokwasów – ale również pełnowartościowych węglowodanów. Nie możemy pominąć przy tym niewielkiej ilości tłuszczy, które najlepiej czerpać z orzechów, awokado a także nierafinowanych olejów takowych jak oliwa z oliwek.

Bardzo istotnym składnikiem przy diecie na przyrost masy mięśniowej będzie błonnik, który zadba o odpowiednie trawienie. Oczywiście wszystkie wysiłki dotyczące diety przyniosą wyniki dopiero, w momencie kiedy połączymy je z właściwymi oraz systematycznymi ćwiczeniami siłowymi.

Autor: Dieta na przyrost masy mięśniowej

You may also like

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *