Mają one zastosowanie na przykład w wiadomościach internetowych.

Skracanie linków URL jest potrzebne wszędzie tam, gdzie z powodu przyczyn technicznych należy limitować pełny adres internetowy. Posiadają one zastosowanie na przykład w wiadomościach internetowych czy w sms, w których długość liter jest ograniczona, podobnie jak w wszelkich opisach w komunikatorach czy serwisach mikroblogingowych jak na przykład Twitter. Należyte postępowanie głównie polega na na skracaniu tylko w potrzebnych przypadkach jak również zamieszczaniu, jeśli to możliwe odsyłacza oryginalnego. Negatywną cechą skracania jest to, że uzależnia ono otwarcie docelowego adresu od działania serwerów dodatkowych a także do nich łączy. Po wygaśnięciu skrótu natomiast odnalezienie treści oryginalnej jest zasadniczo niewykonalne. Niestety nie wiadomo bowiem na dokładnie którym hostingu ją umieszczono. Z kolei zaletą wykorzystywania skracania linków URL jest to, że możemy uaktualnić i edytować adresy docelowe w zastosowaniach jakie wykorzystują indywidualne konto a także opcję logowania się. Jeżeli natomiast przykładowo podajemy skrócone adresy URL w publikacjach drukowanych to w sytuacji, kiedy dochodzi do zmiany adresu docelowego, będzie można je uaktualnić. Funkcjonalność proponowanych zastosowań to możliwość wykorzystywania liczników albo statystyk jakie liczą ilość wywołań adresu URL.

Więcej: jak skrócić link

You may also like

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *